Kampanjerna

2011

Under vecka 3, 2011, genomfördes den första kampanjen. Det var en omfattande kampanj som syntes på stortavlor vid busshållplatser, på bussar och i annonser i dagstidningar. Personalen på biblioteken genomförde en rad olika aktiviteter, till exempel att dela ut information vid affärer, bjuda på fika, ordna bokcafé, ha bokbytarbord, efterskänka skulder och tävlingar för barn. Kampanjen uppmärksammades av dags- och gratistidningar i området och många artiklar skrevs om biblioteken.

Vecka 18 var det dags för kampanjen Bokälskaren. Då arrangerades författarbesök på biblioteken och det gavs extra mycket boktips.

Vecka 38 var det kampanj för Den digitalt nyfikne. Under parollen Från nyfiken till rik låter biblioteken besökarna möta den digitala världen. Den här kampanjen samordnas med kampanjen Digidel.

Vecka 48 var det dags för kampanjen Lyssna dig rik. Då låg fokus på ljudböcker.

2012

Kampanjerna fortsätter under 2012. Vecka 7 startade ännu en övergripande kampanj. Då var det Världens bästa kort som stod i blickfånget. Allt som man kan göra med sitt lånekort kommer uppmärksammades. Kampanjen hördes i reklamradiokanaler och syntes i annonser i lokalpress. På och utanför biblioteken skedde det aktiviteter.

Under vecka 16 körde kampanjen för Fantisera dig rik igång. Då hände det mycket på biblioteken med fokus på aktiviteter för barn och föräldrar.

Vecka 37 startar kampanjen Språket gör dig rik. Då ligger fokus på studerande med utländsk bakgrund.

Den avslutande kampanjen i projektet startar vecka 44 och då är heter kampanjen Vadå rik och vänder sig till tonåringar.

Håll utkik efter kampanjerna!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s